- Χωρίς απόθεμα
ΟΙΝΟΥΣΣΕΣ
Το νησιωτικό σύμπλεγμα των Οινουσσών αποτελείται από εννέα νησιά και έχει έκταση 14 τ.χλμ.
Η ονομασία του προήλθε από τη λέξη «οίνος», μιας και στα αρχαία χρόνια το νησί ήταν γνωστό για την καλλιέργεια αμπελιών. Οι λιγοστές πηγές και τα πηγάδια μπόρεσαν να διατηρήσουν αρκετές καλλιέργειες, όχι μόνο αμπελιών αλλά και σιτηρών και οπωροκηπευτικών, ενώ το σχιστολιθικό έδαφος ευνόησε την πλούσια βλάστηση που παρατηρείται σε αρκετές περιοχές.
Παρόλο που οι πρώτες αναφορές για το νησί εντοπίζονται σε έργα αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων, η σύγχρονη ιστορία του ξεκινά γύρω στα μισά του 18ου αιώνα, όταν κάτοικοι της βορειοανατολικής Χίου άρχισαν να περνούν με τα κοπάδια τους στη δυτική πλευρά των Οινουσσών χρησιμοποιώντας μικρά πλοιάρια.
Κατά τις πρώτες δεκαετίες του 19ου αιώνα, οι νέοι κάτοικοι του νησιού άρχισαν να στρέφονται περισσότερο προς τη θάλασσα, με αποτέλεσμα η αγροτοποιμενική κοινωνία να μετατραπεί σταδιακά σε ναυτική. Αρχικά οι Οινούσσιοι βρήκαν δουλειά σε χιώτικα ιστιοφόρα, ενώ από το 1848 άρχισαν να ναυπηγούν και τα δικά τους πλοία.
(edit with the Customer Reassurance module)
(edit with the Customer Reassurance module)
(edit with the Customer Reassurance module)
Στη διάρκεια του Κριμαϊκού Πολέμου ανέλαβαν μεταφορές για λογαριασμό του τουρκικού στρατού και κέρδισαν χρήματα, τα οποία τους επέτρεψαν να χτίσουν μεγαλύτερα ιστιοφόρα. Στις επόμενες δεκαετίες πραγματοποίησαν μεταφορές από ελληνικά λιμάνια σε λιμάνια της ανατολικής και της δυτικής Μεσογείου, καθώς και του Εύξεινου Πόντου.
Η γεωγραφική θέση του νησιού, ο οικογενειακός χαρακτήρας των επιχειρήσεων, η αλληλεγγύη και η αποφασιστικότητα βοήθησαν τους Οινούσσιους να διακριθούν κατ’ αρχήν στην ιστιοφόρο ναυτιλία και από το 1905 στην ατμηρή ναυτιλία με την αγορά του ατμοπλοίου «Μαριέττα Ράλλη».
Οι Βαλκανικοί και στη συνέχεια οι δύο Παγκόσμιοι Πόλεμοι αποτέλεσαν σημαντικό πλήγμα για την οινουσσιακή ναυτιλία, η οποία άρχισε να αναπτύσσεται και πάλι με την αγορά 14 πλοίων τύπου Liberty μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Κατά το δεύτερο ήμισυ του 20ού αιώνα, οι Οινούσσιοι πλοιοκτήτες έχτισαν σε ναυπηγεία της Ευρώπης και της Ασίας πλοία υψηλών προδιαγραφών, σχεδόν όλων των τύπων και μεγεθών, κατακτώντας σημαντική θέση στον παγκόσμιο ναυτιλιακό χάρτη.